BabyGlow: Op vakantie met Liz

Categories BabyGlow, Persoonlijk, Verslag

Van eind juni zijn wij voor het eerst op vakantie gegaan met onze dochter Liz. We gingen twee weken naar zuid Frankrijk en we zijn met de auto gegaan. Ondanks dat we er super veel zin in hadden, vonden we het ook best wel spannend. Want hoe zou het gaan met Liz zo’n lange autorit?

Het reizen

De vakantie begon natuurlijk al met de reis. Zoals ik al zei, wij gingen met de auto op vakantie. Dus onze vakantie begon al op het moment dat wij in de auto stapte. We zijn in ’s ochtends vroeg om 3.20 uur vertrokken. Nadat de hele auto was ingepakt en alleen wij en Liz nog moesten instappen zijn we vertrokken. We hebben Liz slapend uit haar bedje in de maxi-cosi gedaan. Gelukkig sliep ze gewoon rustig door dus dat was ideaal.

Tijdens het reizen zijn we om de 2 uur gestopt. Baby’s mogen namelijk niet langer dan twee uur aaneengesloten in een maxi-cosi zitten. Dus om de twee uur zijn we gestopt en hebben we Liz laten ‘rekken en strekken’. Op de stoppunten kreeg ze een nieuwe luier, wat te eten en hebben we even gespeeld. Liz vond dit allemaal prima en leuk. Daarna ging ze weer in haar maxi-cosi en tijdens het rijden viel ze lekker in slaap.

Zowel de heen als de terugreis verliep dit allemaal heel soepel. Ik weet iet of dit met alle baby’s zo is, maar Liz maakte het reizen op deze manier heel gemakkelijk voor ons.

De vakantie

We gingen op vakantie naar Ecuras, om precies te zijn naar het vakantiepark Village le chat. Hier hadden we een vakantiehuisje gehuurd. Dit vind ik echt ideaal, want alles wat je nodig hebt zit gewoon in het huisje. Ik ben gewoon geen camping type. Rick en ik waren hier ook al drie keer eerder geweest, dus we kende het huisje en het park al en we vinden het er altijd erg fijn. Voor Liz hadden we een campingbedje bij ons. Ondanks dat er drie slaapkamers in het huisje waren besloten we Liz toch bij ons op de kamer te laten slapen. Dat vonden we prettiger. De eerste week van onze vakantie waren mijn ouders namelijk ook mee, dus er was maar een slaapkamer vrij en die lag best wel achterin het huisje. Liz dicht bij ons vonden we dan fijner. Liz heeft al vaker in een campingbedje geslapen dus ook dat was geen probleem. Sterker nog: Liz sliep heel erg goed. Waarschijnlijk gaf het haar ook extra rust dat ze lekker naast ons mocht slapen.

Op het vakantiepark is ook een zwembad. Liz is gek op zwemmen, dus we hebben veel van het zwembad gebruik gemaakt. We hadden een Babyfloat mee voor Liz, daarin heeft ze lekker rondgedobberd in het zwembad. Maar eigenlijk vond Liz het leuker om los met papa en mama te zwemmen. Net als met zwemles. Dus dat hebben we lekker gedaan. Tussen de middag ging Liz lekker slapen en dan lag ze gewoon in haar bedje in de slaapkamer. Wij genoten dan van de zon in de tuin.

Cultuur

Wat ons betreft is een vakantie niet compleet zonder dat je wat van de omgeving hebt gezien. We hebben in de eerste week (toen was het ook niet zo zonnig) wat steden bezocht. Zo zijn we naar een oud kasteel in La Rochefoucauld geweest en op de woensdagen hebben we een gezellige streekmarkt in Piegut-Pluviers bezocht. Liz ging uiteraard gezellig mee. We hadden speciaal voor dit soort trips een buggy mee op vakantie. Mijn ouders hadden deze buggy een tijd terug gekocht op marktplaats omdat het hen handig leek voor als ze gingen varen. Normaal gebruiken Rick en ik natuurlijk onze Mutsy wandelwagen als we op stap gaan, maar die neemt best wel veel plek in beslag in de auto. De buggy is heel plat op te vouwen en ideaal om mee te nemen op vakantie. Wij hebben dan ook met veel plezier gebruik gemaakt van de buggy en vonden het ideaal. Ik wil nu zelf ook een buggy gaan aanschaffen zodat ik die kan meenemen als ik met Liz ga fietsen.

Zoals jullie kunnen lezen hebben wij volop genoten van onze eerste vakantie met onze dochter Liz. We hebben eigenlijk alles wat we wilden doen gewoon kunnen doen met Liz erbij. En dat zij erbij was maakte het eigenlijk alleen maar leuker. 🙂 Ik kijk nu al uit naar onze volgende vakantie.

Mama van Liz en Fay, vrouw van Rick en verslaafd aan beauty. Dat is Daisy, eigenaresse van BeautyGlow. Op BeautyGlow schrijft Daisy over alles wat haar interesseert: van het moederschap en beauty, tot sporten en kleding.