6 december

Samen genieten in Zeeland

Reizen, Verslag , , , , , , , , , , , , ,

Even de tijd nemen om echt met elkaar tot rust te komen en te genieten. Dat is soms best lastig, maar zo belangrijk. Dit kan natuurlijk ook gewoon als je thuis bent, maar er even tussenuit gaan is als het mogelijk is helemaal fijn. Wij proberen elk jaar wel een paar keer een weekendje weg te gaan. Daar genieten we zo veel van.

Een warm welkom van het team van Roompot.

Er zijn in Nederland zoveel mooie plekken om te ontdekken. Ons kleine kikkerlandje heeft ook best wel veel te bieden. Dit keer gingen we naar Zeeland.

Beach Resort Nieuwvliet-Bad

We verbleven bij Roompot Beach Resort Nieuwvliet-bad, een relatief nieuw vakantiepark, langs de Zeeuwse kust, waar comfort en natuur hand in hand gaan. Dit park heeft verschillende accommodaties, van Beach houses tot villa’s. Wij verbleven in een Villa V6A luxe. Deze villa voelde ook enorm luxe aan. Het interieur is enorm smaakvol ingericht en deed ons erg denken aan ons huis. Alles was enorm schoon en zag er heel nieuw uit.

De woonkamer van onze villa
Onze slaapkamer met eigen badkamer en TV op de begane grond.
De badkamer met inloopdouche op de begane grond.

De villa heeft drie slaapkamers en twee badkamers met fijne douches. Onze meiden hadden dus gewoon een eigen badkamer, dat is wel enorm luxe hoor. Maar ook ideaal, want zo hoefden de meisjes niet naar beneden als ze ’s nachts moeten plassen.

De slaapkamer van Liz en Fay op de eerste verdieping was echt heel groot.
De slaapkamer van Liz en Fay vanaf de andere kant gezien.
De badkamer van de meiden op de eerste verdieping.
De tweede slaapkamer op de eerste verdieping.

De villa is van alle gemakken voorzien. Zo beschikt de keuken over alle basics die je wilt, zoals een vaatwasser, oven en een gasstel. Je kan dus gemakkelijk koken in je eigen huisje. Op de begane grond is overal vloerverwarming. Dat is zo fijn! In de woonkamer is een smart tv. Dt vind ik ook enorm luxe, want zo konden we tijdens ons weekendje weg ook gewoon Netflix of Disney+ streamen. Ideaal.

De omgeving

De omgeving van Beach Resort Nieuwvliet-bad is echt prachtig. Een houten vlonderpad voert je vanuit het park zo naar het brede strand waar het water lange tijd ondiep is. Perfect dus voor kleine kinderen. Liz en Fay vonden het ook erg mooi, maar wij waren er in november. Dus een strandwandeling was prima, maar graven met een emmertje en een schep vinden we meer iets voor de zomer. 🙂

Langs het strand loopt een kilometerslang wandel- en fietspad. Daar hebben we veel mensen met een elektrische fiets zien rijden en ook enkele sportievelingen zien hardlopen. Wij hadden onze hardloopspullen zowaar niet mee dit keer. En daar hadden we wel spijt van! (Wie weet een volgende keer? ;-))

De frisse zeelucht en de prachtige omgeving zorgen ervoor dat je helemaal tot rust komt. Rick en ik merkte dat we ons echt heel fijn voelden en heel relaxt. Maar ook aan de meisjes merkte we het. Ze waren super lief en zaten lekker in hun vel. Ze waren echt blij en wij daardoor natuurlijk ook nog meer.

Het zwembad

Onze meiden vind het heerlijk om tijdens een weekendje weg te gaan zwemmen als dat mogelijk is. En dat kon bij Roompot! Er is namelijk een prachtig zwembad met drie baden, een recreatiebad, een warmwaterbad en een kleuterbad. Maar dat is nog niet alles. Er zijn ook drie glijbanen en een spraypark-waterspeelplaats. Dat vond Fay helemaal geweldig.

Maar nog even over de glijbanen. Je komt bij de glijbanen door een vuurtoren te beklimmen. Na de eerste trap kom je bij de eerste glijbaan, deze achtbaan heet Aquasmash. Deze is geschikt voor de jongste gasten. Liz is 5 jaar en kon hier prima alleen vanaf (met ons erachteraan natuurlijk 😉 ).

Iets hoger vind je de Tube-Tube, een 55 meter lange bandenglijbaan waarbij je onderweg in een trechter, een cone, terechtkomt. Je kan kiezen voor een oranje eenpersoonsband of een blauwe tweepersoonsband. Ook hier zijn we vanaf geweest met zowel Liz als Fay. We kozen dan wel voor een eenpersoonsband en zette de meisjes op onze schoot.

En dat tot slot: de SpeedSlide. Deze is voor de echte snelheidsduivels. Deze SpeedSlide begint op 15 meter hoogte en lanceert je op topsnelheid naar beneden. Hier zijn we natuurlijk zonder kinderen vanaf gegaan.

Echt, je kan in het zwembad volop vermaken. Wij zijn elke dag gaan zwemmen en het was elke keer weer helemaal top.

Het Park

Entree van het centrum.

Tot slot nog even terug naar het park. Roompot Beach Resort Nieuwvliet-bad is een redelijk nieuw park en dat is te zien. Alles ziet er nog heel nieuw uit en het park is heel schoon.

Voor kinderen is het park ideaal: om de paar huisjes vind je een speelplaats voor zowel groot als klein.

Het restaurant.
De hal in het centrum.

Het centrum ziet er ook heel mooi uit. De aankleding met ‘beach stijl’ is op een hele smaakvolle manier in zowel het restaurant als de rest van het centrum doorgezet.

Een optreden van Koos Konijn bij Koos live.
Kijken naar Koos live

In het centrum vind je ook een indoor speelplaats die heel leuk is voor kinderen. Hier hebben we ook nog een optreden van Koos Konijn kunnen bijwonen.

Ook in het donker ziet het centrum er prachtig uit.

Conclusie

Ondanks dat het weer slecht was, hebben wij ons heel goed vermaakt bij Roompot Beach Resort Nieuwvliet-bad. Het park biedt genoeg faciliteiten om je ook in de winter goed te vermaken. De villa was heerlijk om in te verblijven en de zwembaden vonden we ook top. Kortom: we komen hier graag nog eens terug.

Reacties

• Bedankt Peter! De Veluwe zijn ook super mooi. Daar ben ik ooit in de laatste week van mijn zwangerschapverlof geweest om nog even te genieten voordat ik weer moest werken. 🙂

• Het ziet er allemaal netjes uit en de omgeving is ook mooi! Dit vakantiehuisje is gewoon groter dan mijn appartement.

• Dat ziet er heerlijk uit op het vakantiepark van Roompot in Zeeland. De natuur trekt mij ook altijd erg om erop uit te gaan.

• Dat klinkt als een heerlijk ontspannen weekendje weg.
    Fijn ook dat de kids het zo naar hun zin hebben gehad. Dat geeft de ouders ook rust en plezier.
    Ik vind het vlonderpad goed bedacht. Handig om zo op het strand uit te komen.
    Hebben jullie zelf gekookt of kon je nog gebruik maken van de faciliteiten op het park zelf?

• Gelukkig wordt er ook genoeg vertier geboden met slecht weer. En mee eens, heerlijk om er zo nu en dan even lekker uit te gaan!

• Goh wat leuk! Ik ben toevallig ook in exact hetzelfde park geweest rond de herfstvakantie. Mooi was het daar hè? Ik herken heel veel van de plekjes die je hebt bezocht. Ben je ook in Sluis geweest? Aanrader, daar hebben we gezellig geborreld.

• Dat ziet er goed uit! Ik ben nog nooit in Zeeland geweest maar ik zou er graag een keer heen willen. Thanks voor de inspiratie! 🙂

• nou dat ziet er supper gezellig en luxe uit ! lijkt me best fijn om daar een paar daagjes te chillen

• Wat een mooi, duidelijk en uitgebreid artikel. Ik ben dol op Zeeland, dus dit klinkt me als muziek in de oren. Zeker dat je zo makkelijk naar het strand kan lopen. Ook de glijbanen in het zwembad klinken goed. Ik ga ‘m onthouden voor de toekomst

Laat een reactie achter ♥

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *