21 maart

Genieten van de natuur en elkaar bij Roompot Park Eksel: Op avontuur met de Gazelle Elektrische Bakfiets Makki

Reizen , , , , , , , , , , ,

Gazelle Makki Bakfiets

Een weekendje weg is altijd een welkome verademing. Begin deze maand hebben we met ons gezin weer een bezoek gebracht aan Roompot Park Eksel. Dit park hebben we al eens eerder bezocht, toen de huisjes er net stonden en het park nog niet helemaal af was. Maar nu waren we er ook om de gloednieuwe Makki bakfiets van Gazelle te testen tijdens een begeleide fietstocht.

Een warm welkom op het park

Toen we aankwamen bij Roompot Park Eksel konden we direct doorrijden naar onze bungalow, want we hadden vooraf al de code om de deur te ontgrendelen ontvangen. Onze fietsen voor dit weekend stonden al voor de bungalow klaar: een elektrische Gazelle fiets en de nieuwe elektrische Gazelle Makki bakfiets. Nadat we helemaal gesetteld waren in de bungalow gingen we naar het centrum. Dit vonden we sowieso erg leuk om te doen, want toen wij de eerste keer bij Roompot Park Eksel waren, was het centrum nog in aanbouw. Nu konden we het zien terwijl het af is. We waren dit weekend uitgenodigd met nog veel meer andere bloggers om de fietsroutes en de fietsen van Gazelle te testen. En daarom werden we samen met alle andere bloggers uitgenodigd voor een aftrap van het weekend in het centrum.

Er stonden allemaal lekkere hapjes en drankjes klaar. Onze meiden waren op een gegeven moment wel echt aan hun bedje toe. Gelukkig mochten we heerlijke pizza’s mee naar de bungalow nemen om daar op te eten. Zo konden we onze meiden gewoon op tijd op bed leggen.

Heerlijk ontbijten en op pad met de Gazelle Makki

De volgende dag was het tijd voor de fietstocht! Maar natuurlijk niet op een lege maag. Gelukkig werden we erg verwend met een heerlijk ontbijt. ’s ochtends vroeg stonden er twee tasjes met een heerlijk ontbijtje voor ons klaar voor het huisje. Er zat werkelijk van alles in en we hebben heerlijk ontbeten met zijn vieren.

Daarna was het tijd om ons klaar te gaan maken voor de fietstocht. Na eerst een paar rondjes over het park te hebben gereden om de Gazelle Makki bakfiets te testen, waren we klaar om te gaan. De Makki bakfiets is een andere bakfiets dan wij thuis gewend zijn. Deze bakfiets is namelijk een tweewieler, hierdoor fiets hij net zoals een normale fiets.

Het schakelen met de bakfiets gaat ook heel eenvoudig. Je merkt nauwelijks dat je de ondersteuning hoger zet, behalve aan het fietsen dan. Want je voelt wel dat je nog gemakkelijker vooruit gaat. Ook vond ik het erg fijn dat de bakfiets vrij diep is, waardoor mijn kindjes veilig in de bak zaten.

Er was ook voldoende ruimte in de bakfiets om spullen mee te nemen. Of in ons geval: heel veel knuffels! Liz en Fay vonden het namelijk leuk om de knuffels ook mee te laten rijden tijdens de fietstocht. Dus onze bakfiets zat helemaal vol met knuffels en kindjes haha.

Tijd om aan de fietstocht te beginnen. Met de hulp van deskundige gidsen van Gazelle verkenden we schilderachtige fietspaden, kronkelende bospaden en dorpjes, allemaal terwijl we genoten van de comfortabele rit op de Makki.

We maakte een stop bij een lokale brouwerij en we hebben door de bomen gefietst! Dat was echt heel gaaf. ‘Fietsen door de Bomen’ in Nationaal Park Bosland is een unieke fietsbeleving waarbij je tot op tien meter hoogte tussen de bomen fietst. We hebben dit rondje wel 3 keer gedaan, onze kids (maar wij ook) kregen er geen genoeg van. Op 10 meter hoogte ben ik ook nog geïnterviewd door VTM dus ik ben ook nog op de Belgische TV geweest. Hoe leuk is dat?

Uiteindelijk was de fietstocht 35 km lang, iets langer dan we hadden verwacht. Maar met de elektrische ondersteuning van de Makki waren heuvels en tegenwind geen enkel probleem, waardoor we moeiteloos konden genieten van elke kilometer van onze fietstocht. Al was ik er na 35 km ook wel een beetje klaar mee. We hebben bij terugkomst op Roompot Park Eksel dan ook lekker gerelaxt in ons huisje.

Lekker eten in het centrum

Omdat we nogal moe waren van de fietstocht en zin hadden om vooral te genieten, zijn we na de fietstocht gaan avondeten in het centrum van Roompot Park Eksel. Want in tegenstelling tot 2 jaar geleden kon dat nu! Dus ook dat wilden we wel eens uittesten.

We hadden niet gereserveerd, maar gelukkig was er voor ons vieren nog een tafeltje. De meiden konden lekker hun gang gaan in de speelhoek terwijl wij aan tafel genoten van een drankje. De kaart van het restaurant is niet heel uitgebreid, maar er is wel genoeg variatie dus voor ieder wat wils. Wij hebben in ieder geval heerlijk gegeten.

Fietsen door de bossen en een bezoek aan Destilleerderij De Korhaan en de Stermolen

Op onze laatste dag bij Roompot Park Eksel hadden we de Gazelle Makki bakfiets nog steeds tot onze beschikking. Daarom besloten we om nu zelf een fietstour te gaan doen. We vonden de bakfiets zo fijn rijden dat we er graag nog eens mee op pad wilden.

We zijn gaan fietsen door de natuur en kwamen uit bij een mooi stuk met zand en duinen. Daar hebben we nog wat foto’s gemaakt. Het was echt heerlijk om nu met het gezin door de mooie Belgische bossen te fietsen.

Daarna zijn we doorgefietst naar destilleerderij De Korhaan. Deze was op zondag namelijk speciaal voor ons geopend. Ook met kinderen is het leuk om deze destilleerderij te bezoeken, want je kan namelijk een interactieve rondleiding door het museum doen. Je leert dan hoe de verschillende dranken gemaakt worden bij De Korhaan. Wij vonden dit erg leuk om te doen en Liz en Fay vonden het ook leuk.

Na het bezoek aan het museum was het tijd om de verschillende soorten gin, likeur en jenever te gaan proeven. Rick en ik uiteraard, de meiden kregen limonade. Deze proeverij vonden we ook leuk om te doen en het was ook leuk om de uitleg bij de drankjes te horen. Je proeft de verschillen. Na afloop heb ik nog wat flesjes gin voor thuis gekocht.

Op de terugweg fietsten we langs de Stermolen in Eksel. Deze was ook speciaal voor ons geopend, dus we besloten op de valreep om ook nog even de molen binnen te gaan. Dat was erg leuk om te doen en de molenaars vertelden zo gepassioneerd aan ons over de molen, dat we de tijd vergaten! Hierdoor waren we iets te laat terug op het park om de bakfiets in te leveren. Gelukkig was dit geen heel groot probleem.

We hebben weer genoten bij Roompot

Als ik terugkijk op ons weekendje weg bij Roompot Park Eksel, kan ik met zekerheid zeggen dat we weer enorm hebben genoten. Het testen van de Makki bakfiets van Gazelle was een hoogtepunt die de reis onvergetelijk maakte. Dat we dit weekend deze fijne bakfiets tot onze beschikking hadden gaf ons nog meer vrijheid om de omgeving te ontdekken. Dat was echt heel erg leuk. Daarom wil ik Roompot, Gazelle en Nationaal Park Bosland nogmaals bedanken voor dit heerlijke weekend! We zullen dit niet snel vergeten.

*Ik was samen met mijn gezin uitgenodigd door Roompot om dit weekend in Park Eksel te verblijven.

Laat een reactie achter ♥

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *