Mijn Sportdagboek nr. 110

Categories Sporten

Het is weer de hoogste tijd voor een overzicht van mijn sportieve activiteiten van de afgelopen week. Want hoe zorg ik ervoor dat ik fit blijf deze periode? Ik laat het jullie zien en hoop jullie ermee te inspireren.

Maandag 6 april 2020

Maandag ging ik weer hardlopen en dat ging best wel goed. Ik liep 6,06 km met een snelheid van 6:15 min per km.

Dinsdag 7 april 2020

Hardlopen is voornamelijk cardio. Ik vind de combinatie met krachttraining belangrijk, want van krachttraining krijg je (als het goed is) een strakker lichaam. Voor mij is het ook belangrijk vanwege mijn knie. Dus op dinsdag en donderdag doe ik krachttraining. Als warm-up ging ik eerst 2 minuten jumping jacks doen. Daarna deed ik de buikspiervideo. Dat vind ik een fijne start. Daarna deed ik de volgende oefeningen:

Hip Hitch : 3×12 links en rechts
Squat met 13kg en elastiek: 3×15
Zijlig clam met elastiek om mijn knieen: 3×15 herhalingen
Ruglig met billift en elastiek om mijn knieen: 3×15 herhalingen met 6 kg gewicht
Hip Trust met 13kg: 3×12
Plank 3x 30 seconden

Woensdag 8 april 2020

Woensdag ging ik weer hardlopen. Omdat woensdag mijn vrije dag is, wil ik op woensdag altijd wat verder lopen dan normaal. Maar dat ging deze woensdag even mis. Ik weet niet of het de warmte was of het feit dat mijn maandelijkse periode eraan zat te komen, maar ik stortte een beetje in. Ik werd duizelig, kreeg heel erg buikpijn en het werd zwart voor mijn ogen. Het was zelfs zo erg dat Rick mij moest komen ophalen en ik mijn rondje niet kon afmaken. Balen. Gelukkig had ik wel al een stuk gelopen: 5,51 km met een snelheid van 6:16 min. Dus de workout was toch goed genoeg. Wel baalde ik.

Donderdag 9 april 2020

Donderdag was het weer krachttraining tijd. Ik deed eerst weer mijn jumping jack warm-up van 2 min en daarna de buikspiervideo. Toen de krachttraining oefeningen met iets minder herhalingen. Omdat ik het rustig aan wilde doen omdat het woensdag even mis was gegaan.

Hip Hitch : 3×12 links en rechts
Squat met 13kg en elastiek: 3×12
Zijlig clam met elastiek om mijn knieen: 3×12 herhalingen
Ruglig met billift en elastiek om mijn knieen: 3×12 herhalingen met 6 kg gewicht
Hip Trust met 13kg: 3×12
Plank 3x 30 seconden

Vrijdag 10 april 2020

Vrijdag ging ik weer hardlopen en dat ging gelukkig gewoon goed. Ik liep een lekker rondje van 5,79 km met een snelheid van 6:19 min per km.

Zaterdag 11 april 2020

Zaterdag ben ik alleen bij Iros geweest en heb ik verder niet gesport.

Zondag 12 april 2020

Zondag was het Eerste Paasdag en toen heb ik ook niet gesport.

Dit was mijn afgelopen sportweek. Ik ben weer lekker vijf dagen actief geweest met helaas even een dipje op woensdag omdat het even niet lekker ging. Maar toch voldoende gesport voor een fit lijf. Fijne week allemaal!

Mama van Liz en Fay, vrouw van Rick en verslaafd aan beauty. Dat is Daisy, eigenaresse van BeautyGlow. Op BeautyGlow schrijft Daisy over alles wat haar interesseert: van het moederschap en beauty, tot sporten en kleding.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*